09 decembrie 2011

rutiere

Cei de la Realitatea au lansat o petitie pentru inasprirea pedepselor pentru cei prinsi bauti la volan, prin schimbarea incadrarii de la omor prin imprudenta la omor cu premeditare. Sustin acest demers. Sunt sofer de 15 ani, conduc zilnic de ceva vreme, insa mi-am stabilit inca de la inceput ca volanul si paharul nu se amesteca. vreau sa beau, las caruta pe dreapta si chem un taxi/un prieten/nevasta sa ma duca acasa. sau beau acasa, unde singurul accident posibil ar fi sa imi luxez vreun deget in drum spre pat. Eu as profita de modificarile legii si as baga si o alta prevedere: tot de omor cu premeditare sa fie acuzati si soferii prinsi in mod repetat cu depasiri ale vitezei legale cu peste 20km/h si implicati in accidente cu decese. iar pentru cei care sunt prinsi ca gonesc cu peste 50km/h peste viteza legala as transforma permisul de conducere in amintire. Mi se pare penibil pentru autoritatea legii ca un sofer care goneste cu de 2 ori viteza legala sa primeasca o suspendare-ce poate fi redusa-de 3 luni de zile. Iar daca e prins de mai multe ori incalcand viteza legala mi se pare ca acest lucru este premeditat, nu accidental. Nu sunt ipocrit, am si eu momente cand calc mai tare pe acceleratie. depasesc limita de viteza, insa la modul rezonabil, in toleranta radarului sau putin peste. dar sa faci asta in mod constant nu mai are nicio justificare, mai ales in conditiile in care pe distantele din Romania economiile de timp sunt penibile daca te infigi in pedala de acceleratie.

Niciun comentariu: