28 noiembrie 2011

black Friday si teapa romaneasca

Ei, daca tot importam de-a valma tot ce vine din Vest, de ce nu am prelua si faimosul Black Friday, ziua in care occidentalii si mai ales americanii se calca in picioare pentru reducerile de dinainte de Thanksgiving Day-ul pe care inca nu l-am importat! Bine, fiind vorba de reduceri, nu as putea fi ipocrit si sa mint ca nu ma atrage notiunea sau ca as avea ceva impotriva "modei" vanzarilor la solduri. Insa cand vad cum fac romanii "reducerile" nu pot sa nu ma enervez! Acum ceva vreme, pe cand speram sa imi recuperez o suma destul de mare pe care am dat-o imprumut unor "oameni" aflati in nevoie (mda, sunt prost, desi repet mereu dictonul "foaie verde de dai n-ai, ia nu da sa vezi cum ai" nu se prinde nimic de mine), am zis ca banutii aia ar prinde perfect pentru a aduce ceva sange proaspat in sistemul depasit moral pe care il am de ceva ani. Asa ca m-am gandit sa fac o trecere de la platforma AMD care m-a slujit cu succes pana acum si sa trec la mai proaspatul i5. Dintre candidati ma gandeam sa iau un i5 2500k, ca tot e unul dintre cele mai laudate procesoare pentru cei care nu au spart BNR-ul. Pretul era in jurul a 800 de lei (ba eu imi amintesc ca a fost si mai mic, da' memoria nu e punctul meu forte), deci cu ceva efort financiar puteam sa ma incadrez in bugetul total pentru un sistem. Per total, in functie de site-ul de pe care as fi cumparat si de micile fluctuatii de produse (ca nu toate vindeau acelasi lucru dar am incercat sa ma pastrez in aceleasi plaje de performante si preturi), imi un upgrade ma scotea cam la 2100-2150 lei. Atentie, nu m-am legat de HDD-uri, ca am suficienta memorie de stocare acasa pentru a imi satisface necesitatile. Precizarea vine ca tot mi se atrage atentia ca inundatiile din Asia au afectat piata de HDD-uri. Azi primesc notificare de la PCGarage ca au reduceri de CyberMonday, o alta traditie americana. Nu mai am finante (ca "oamenii" sunt atat de magari incat nici la telefon nu imi mai raspund), dar macar sa imi fac sange rau am dreptul. Asa ca ma uit la ceea ce imi mai aduc aminte: i5 2500k. Si... surprize-surprize! CPU-ul pe care il stiam ca se invarte in jurul a 800-850lei neredus, acum e la 880 lei pret....REDUS cu 10%!!!! curat reducere, Coane Fanica!!! Si ma uit pe istoricul de pret si pus la dispozitie din greseala de vanzatori, unde poti vedea cum incepand cu 29 oct pretul creste in fiecare zi cu cate un firfirel, ca tot e recesiune! Sa nu te... in ea de economie romaneasca??! una peste alta, acum upgrade-ul meu care pe emag valora acum o luna cam 2150 lei acum valoreaza 2450lei! curat recesiune, curat reduceri! Ca totusi intr-o luna piata de IT nu a stat pe loc si produse noi si performante ies in fiecare zi, impingand componentele lansate anterior in categoria low-end! Comparam "reducerile" romanesti cu cele din State. La noi reducerile au fost in medie de 25%, la ei reducerile au fost de 50%. Si la ei preturile nu fac salturi de 10-15% intr-o noapte! Concluzia o trageti voi, ca mie mi-e deja sila.

Niciun comentariu: