18 ianuarie 2012

Huligani, golani, multimi si televiziuni

Tot mapamondul a auzit de manifestarile din aceasta perioada din Piata Universitatii din Bucuresti si din multe alte piete centrale de prin orasele tarii. Si se tot discuta despre violentele de duminica, cand "huliganii din galeriile de fotbal" au intors orasul pe dos, cu lupte cu pietre, petarde samd. S-a vorbit de cam 200 de "huligani". Asta a fost justificarea Jandarmeriei Capitalei pentru o serie de abuzuri: oameni luati de pe strada doar pentru ca treceau pe acolo, batai administrate cu mai mult sau mai putin discernamant de fortele de ordine unor cetateni romani neacuzati oficial de nimic etc. Deja au aparut ziaristi care dau marturie ca au fost batuti in ciuda tentativelor lor de a se legitima, persoane care afirma ca au fost saltate de pe strada si amendate doar pentru ca treceau pe acolo, etc. Azi am trecut pe la Unirii, locul in care se presupune ca au avut loc incaierarile, aruncarile cu pietre, bla-bla. E drept, au trecut 3 zile de atunci, insa geamurile sparte au ramas. si puteai vedea geamurile sparte ale statiei lui 385 de langa Unirii si geamurile sparte (de fapt e vorba de geamuri tip sandwich securizat, care nu se sparg ci raman acolo). Eu am numarat grosier cam 10 urme de pietre. sa zicem ca erau 20. Sa zicem ca fiecare "huligan" a venit cu cate o singura piatra dupa el. Si ca a aruncat-o, a recuperat-o, a aruncat-o in capul jandarmilor. sa zicem ca 25% din pietre au fost aruncate spre alte "obiective" decat capetele jandarmilor. si atunci? cam cati huligani au fost in realitate daca au adus 20gauri*4 pietre, fiecare carand si aruncand doar cate o piatra? Unde este diferenta? Care e justificarea interventiei in forta? Cat au baut inainte jandarmii de au numarat de 2.5 ori mai multi decat mi-au iesit mie?! Ca o mentiune, eu am vazut "batalia" de la televizor. Am vazut cativa tineri aruncand pietre, insa in niciun caz o mare masa de protestanti, mai ales ca din estimarile jandarmilor protestantii pasnici erau undeva sub 1000 si pareau cu mult mai multi decat "ultrasii"?

Niciun comentariu: