01 martie 2011

comertul romanesc (2)

Fratilor, nu stiu daca sa rad sau sa plang! Dar din ce in ce mai des ma conving ca tara asta se duce dracu'! Ma vad nevoit sa vin cu un update la post-ul anterior legat de comertul romanesc. si ma crucesc de ce constat, chiar acum cand scriu. In timp ce imi luam pranzul (adica pe la orele 18:00), am zis sa arunc un ochi pe presa zilei. Si gasesc un articol pe hotnews-de fapt o compilatie de mai multe articole de prin presa. Printre ele un articol din Romania Libera, o publicatie rezonabila la un moment dat. Dar nu despre calitatea articolelor discutam aici. Urmand link-ul catre articoolul sursa, ajung la RL pe site. Si citesc la finalul articolului ca poti cumpara editia de azi pentru a o studia pe telefon. Buuuun, zic eu, ia sa vedem cat costa un ziar de citit pe telefon. Si ma prefac ca vreau sa cumpar. Apas eu pe link si aflu ca ma costa 20 credite PP, pe care le pot cumpara prin SMS. Adica trimiti un semeseu la un numar scurt, te tarifeaza 1Euro+TVA si primesti 50 credite PP. adica nu poti cumpara 3 ziare cu un SMS, ci doar 2. Dar sa zicem ca vrei sa cumperi mai mult de 2, deci o sa dai mai multe SMS-uri. Sa zicem ca dai 2 Euro, ca sa poti cumpara 5 ziare. Si faci un calcul: 2 Euro+TVA=2.48EUR, sau in lei la cursul zilei (mic) 10.44lei pentru 5 ziare virtuale. Sau 2.09lei pe ziar! WTF?????!!!!! Pentru o editie electronica??!!!! adica fara costuri de tiparire, fara costuri de livrare (bun, e softul, insa nu ai masini de transport, nu ai retea de distributie etc.) Cum naiba??? Un ziar din ala adevarat, e 2.2 lei (m-am uitat pe cel din fata mea, distributie la nivel national, 48 pagini). or fi si mai scumpe, si mai ieftine. Insa ma intreb (iar) cine le face astora politica de marketing??? Cine i-a mintit ca or sa fie multi prosti (fara suparare, dar sa dai 2 lei pe o publicatie virtuala mi se pare prostie monumentala!) care sa dea atati bani pe niste informatii pe care le vei sterge dupa o ora (?!) de lectura? Si asta vorba aia, fara sa iti ramana fituica in care sa ambalezi o slana, cu care sa pocnesti o musca, sa iti aprinzi focul in soba?? Dar da, sunt eu tampit si impietrit in trecut! Romanul e eco, va da banul imediat doar din placerea de a nu mai taia padurile!

Niciun comentariu: