24 ianuarie 2011

bunul simt

Esti la semafor, in coloana. Ai asteptat 2-3 stopuri si speri ca la urmatorul sa poti trece si tu. Deodata in stanga ta apare de nicaieri un autoturism care insista sa ti se bage in fata. Uneori apuca sa iti ia fata in scurtul interval dintre plecarea celui din fata si demarajul tau.
Asta este o poveste atat de des intalnita incat este banala. Si totusi de ce o pomenesc aici? deoarece este doar manifestarea din strada a starii de fapt din tarisoara asta uitata de Dumnezeu la marginea Europei. Pentru ca in mod firesc tara asta trebuia mutata, integral, undeva in Africa. Si nu ma refer la Africa de Sud. O tara in care presedintele (scris intentionat cu minuscule) isi permite sa declare sus si tare ca nu este de acord cu guvernul numit de partidul din care provine si apoi se duce sa isi mangaie premierul, presedinte al partidului respectiv, pe crestetul suficient de jos incat ar putea fi mult mai eficient umplut de coji de seminte. Dualism? Nu, cred ca tine mai mult de nesimtire. Si o spun cu dezamagire, deoarece acum cativa ani (nu acel couple of years tradus ca 2 ani) mi-am pus sperante in schimbarea care se impunea. din nefericire la intrebarea cetateanului turmentat eu nu pot raspunde in aceste momente.
De ce am creat acest post? deoarece am o problema de moralitate. si anume mi se pare imoral ca un drept castigat la un moment dat, cu titlul de definitiv, sa fie revocat din pixul unora care au dovedit ca viziunea lor despre viitor nu coincide cu cea a celor pe care ii reprezinta. mai precis, ma refer la pensionarii din armata si politie. nu ca imi surade ca un pensionar din armata, fara grade spectaculoase, poate spune ca a pierdut la recalculare jumatate din salariul meu. ci pentru ca principial pensionarii respectivi, care si-au primit acele pensii pe baza unor legi in vigoare la un moment dat, sunt prvati de acest drept prin vointa unora. si o tara in care un drept castigat legal iti este luat peste noapte mi se pare desprins din kafka. si ma intreb daca statul ala se obliga sa plateasca el ratele la banci facute de pesionarii respectivi in baza unui talon de pensie perfect valabil. pentru ca daca as avea o pensie de 1000euro probabil ca banca mi-ar da un credit fara probleme. insa aceiasi banca imi va lua casa daca maine pensia mea se va face 500euro si nu voi mai putea suporta ratele de sa zicem 400euro. pentru ca da, daca as fi un general cu o pensie de 1000euro, la 45-50 de ani, probabil ca m-as gandi ca pot face o casa pentru urmasi, fara sa imi treaca prin cap ca statul ala pe care m-am obligat sa il apar imi va aplica o mare flegma intre ochi.
Si ma intreb eu, oare acest stat kafkian spera ca in vremuri de nevoie armata aia pe care s-a usurat taraneste sa il apere? sincer, mi-e frica de raspunsul acestei intrebari.

Niciun comentariu: